REFUNDACJA PODATKU VAT ZA DOSTARCZONE PALIWA GAZOWE W 2023 ROKU
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Tuszowie Narodowym informuje, że w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej, przyjmuje wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. zgodnie z art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2022 r. poz. 2687),
Refundacja podatku VAT jest kwotą odpowiadającą podatkowi VAT wynikającemu z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do odbiorcy paliw gazowych.
O refundację podatku VAT mogą się ubiegać osoby, które używają paliw gazowych do celów grzewczych (główne źródło ogrzewania) i poniosły koszty zakupu tego paliwa. Wnioskodawcą zatem musi być osoba, która faktycznie poniosła koszty wynikające z faktury.
KOMU PRZYSŁUGUJE
Refundacja podatku VAT będzie przysługiwała osobom, które dokonały zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania gospodarstwa domowego w centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 21 grudnia 2022 r. albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy oraz spełnią określone kryterium dochodu:
-
osoby w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł,
-
osoby w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę;.
Podstawą ustalenia przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego wnioskodawcy są dochody osiągnięte:
-
w 2021 r. -w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 lipca 2023 r.;
-
w 2022 r. – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2023 r. do dnia 29 lutego 2024 r.
Dochód ustala się jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku o refundację podatku VAT przez odbiorcę paliw gazowych w gospodarstwie domowym.
TERMIN SKŁADANIA I WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o refundacje podatku VAT składa się nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy załączyć:
-
fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne,
-
dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
W toku postępowania administracyjnego Ośrodek może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Podczas składania wniosku należy okazać pracownikowi oryginały dokumentów.
WNIOSEK O REFUNDACJE PODATKU VAT MOŻNA ZŁOŻYĆ:
-
elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP – jako załącznik do pisma ogólnego skierowany do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuszowie Narodowym (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego)
-
tradycyjnie(papierowo) w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuszowie Narodowym
Do wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe należy dołączyć klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w sprawach ww. refundacji.
Wnioskodawcy, którzy we wniosku o refundację podatku VAT wskazali adres poczty elektronicznej informację o przyznaniu refundacji podatku VAT otrzymają na wskazany adres e-mail.
Wnioskodawcy, którzy nie wskazali adresu poczty elektronicznej informację o przyznaniu refundacji podatku VAT będą mogli odebrać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuszowie Narodowym. Jednocześnie informujemy, że nieodebranie informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT nie wstrzymuje jej wypłaty.
Do pobrania:
https://gopstuszownarodowy.naszbip.pl/ochrona-danych-osobowych